1. الفاتحة 2. البقرة 3. آل عمران 4. النساء 5. المائدة 6. الأنعام 7. الأعراف 8. الأنفال 9. التوبة 10. يونس 11. هود 12. يوسف 13. الرعد 14. إبراهيم 15. الحجر 16. النحل 17. الإسراء 18. الكهف 19. مريم 20. طه 21. الأنبياء 22. الحج 23. المؤمنون 24. النور 25. الفرقان 26. الشعراء 27. النمل 28. القصص 29. العنكبوت 30. الروم 31. لقمان 32. السجدة 33. الأحزاب 34. سبأ 35. فاطر 36. يس 37. الصافات 38. ص 39. الزمر 40. غافر 41. فصلت 42. الشورى 43. الزخرف 44. الدخان 45. الجاثية 46. الأحقاف 47. محمد 48. الفتح 49. الحجرات 50. ق 51. الذاريات 52. الطور 53. النجم 54. القمر 55. الرحمن 56. الواقعة 57. الحديد 58. المجادلة 59. الحشر 60. الممتحنة 61. الصف 62. الجمعة 63. المنافقون 64. التغابن 65. الطلاق 66. التحريم 67. الملك 68. القلم 69. الحاقة 70. المعارج 71. نوح 72. الجن 73. المزمل 74. المدثر 75. القيامة 76. الإنسان 77. المرسلات 78. النبأ 79. النازعات 80. عبس 81. التكوير 82. الانفطار 83. المطففين 84. الانشقاق 85. البروج 86. الطارق 87. الأعلى 88. الغاشية 89. الفجر 90. البلد 91. الشمس 92. الليل 93. الضحى 94. الشرح 95. التين 96. العلق 97. القدر 98. البينة 99. الزلزلة 100. العاديات 101. القارعة 102. التكاثر 103. العصر 104. الهمزة 105. الفيل 106. قريش 107. الماعون 108. الكوثر 109. الكافرون 110. النصر 111. المسد 112. الإخلاص 113. الفلق 114. الناس
تعداد آیات: 206

تفسير 7. الأعراف آية 81
Number of verses: 206
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمـَنِ الرَّحِيم
إِنَّكُمْ لَتَأْتُونَ الرِّجَالَ شَهْوَةً مِّن دُونِ النِّسَاءِ ۚ بَلْ أَنتُمْ قَوْمٌ مُّسْرِفُونَ 81
آیا شما از روی شهوت به سراغ مردان می‌روید، نه زنان؟! شما گروه اسرافکار (و منحرفی) هستید!

ترجمه
و (به خاطر آور) لوط را (كه براى هدایت مردم فرستادیم) آنگاه كه به قوم خود گفت: آیا آن كار زشت را انجام مى‏دهید كه هیچ یك از جهانیان در آن بر شما پیشى نگرفته است؟
همانا شما به جاى زنان، براى شهوت سراغ مردان مى‏روید، بلكه شما قومى اسراف‏كارید.

نکته ها

حضرت لوط، فامیل حضرت ابراهیم و تنها مردى بود كه به او ایمان آورد و با او هجرت كرد. «فآمن له لوط» [170] حضرت ابراهیم او را به منطقه‏اى كه در آن گناه و فحشا رواج داشت فرستاد. لذا بخش مهم كار حضرت لوط، مبارزه با فحشا و منكرات جنسى بود، كه بیشترین مشكل جامعه بود.
قوم حضرت لوط، با مهمانان خود عمل زشت لواط انجام را مى‏دادند تا مردم از مهمان شدن بترسند. به گفته‏ى قرآن، حضرت لوط علیه السلام ازدواج با دختران خود را به آنان پیشنهاد كرد، امّا آنان نپذیرفتند.
ازدواج، داراى خصوصیّات و آثارى است كه در لواط و زنا وجود ندارد، از جمله:
1- مودّت و رحمت و اُنس. 2- تشكیل نظام خانواده. 3- فرزند و بقاى نسل. 4- همخوانى با فطرت و انسانیّت.
متأسفانه امروزه نیز دنیاى غرب، عمل زشت همجنس‏بازى را رسمى و در بعضى كشورها به آن جنبه‏ى قانونى داده است.
قوم لوط، علاوه بر لواط، اهل قمار، هرزه‏گویى، توهین، مزاحمت براى عابرین و كشف عورت در انظار عمومى بودند. [171]
امام صادق علیه السلام در فلسفه‏ى تحریم لواط فرمودند: لواط، علاقه‏ى خانوادگى میان زن و شوهر را كم، نسل و فرزند را منقطع و آمیزش جنسى طبیعى را از بین مى‏برد و فسادهاى بسیار زیادى را بدنبال دارد. [172]
در اسلام، كیفر همجنس‏بازى و لواط (چه فاعل چه مفعول)، اعدام است.
پیامبر اكرم صلى الله علیه وآله فرمودند: لعنت خدا بر مردانى كه خود را مانند زنان ساخته و در معرض مردان هوسباز قرار مى‏دهند. [173] امام صادق علیه السلام نیز فرمود: هنگام همجنس‏گرایى، عرش خدا به لرزه مى‏آید و عامل این كار در قیامت به صورت ناپاك محشور مى‏شود و مورد غضب خداوند قرار گرفته و جایگاهش دوزخ است. [174]


170) عنكبوت، 26
171) سفینةالبحار
172) وسائل، ج 14، ص 252
173) تفسیر نمونه ؛ وسائل، ج 14، ص 255
174) تفسیر نمونه ؛ وسائل، ج 14، ص 249

پيام ها

1- همجنس‏بازى و لواط، از گناهان كبیره و عملى بسیار زشت است. «الفاحشة»
2- بت‏پرستان، اگر بهانه‏ى بت‏پرستى نیاكان را داشتند، پیروان فحشا، این بهانه را هم نداشته و ابتكار جنایت و گناه از خودشان بود. «ما سبقكم بها»
3- ابداع‏كنندگان اعمال زشت، مرتكب گناهى بزرگتر و مستحقّ ملامتى بیشتر مى‏باشند. «ما سبقكم بها من احد من العالمین»
4- كسى كه راه طبیعى و فطرى را كنار بگذارد، مسرف است. «مسرفون» ارضاى شهوت از غیر راه طبیعى، اسراف است.
5 - لواط، تجاوز به حقوق زنان در جامعه است. «دون النساء بل‏انتم قوم مسرفون»

Copyright 2015 almubin.com